מילניום קירור מיזוג אויר בע"מ - לוגו
שירות שעומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר

מספר מקשר הסבר

סיבות לריח רע מהמזגן

האם קרה לכם שהפעלתם מזגן ויצאו ממנו ריחות לא נעימים כמו של טחב, עובש, שתן, גז או ביוב? זה בהחלט יכול לקרות והסיבות לכך מגוונות. הסיבה הנפוצה והקלה לזיהוי היא העובדה שמדובר במזגן שזמן רב מידי לא עבר ניקוי פילטרים או ניקוי של הגרילרים המכסים את פתחי המנוע והאוורור של תעלת המזגן. בעיקר הפילטרים צוברים אבק וסופגים ריחות שחלקם מגיעים מהבית, במידה ומדובר במזגן ביתי, כמו ריחות טיגון ובישול או ריחות שמגיעים מחדרי אמבטיה ושירותים. מהן הסיבות הנוספות שגורמות לתופעה וכיצד ניתן לטפל בהן, במאמר הבא.

ריח רע מהמזגן סיבות

•ריחות בישולים – מזגנים שואבים אוויר מחלל החדר ולכן הם קולטים ריחות שנמצאים במרחב הביתי. לפיכך, כשאתם מבשלים המזגן יונק את הריחות ולאחר מכן מפיץ אותם בחלל הבית.

•הצטברות טחב ועובש – במידה וניקיתם את הפילטרים, דבר שחשוב מאוד לעשות מעת לעת אבל, לא המתנתם מספיק זמן לאחר הניקוי, הפילטרים לא הספיקו להתייבש כהלכה ואתם הדלקתם שוב את המזגן, יתכן ותחוו ריח לא נעים של טחב. יתכן גם שקיים טפטוף קל של מים מהרדיאטור של המזגן למגש הניקוז וזה כשלעצמו מייצר ריח לא נעים של עובש.

•תקלה בניקוז – דבר נוסף שאפשרי במצב של ריחות טחב ועובש הוא שמערכת הניקוז לא מותקנת בצורה טובה, המים לא מתנקזים כראוי והיווצרותם מייצרת ריחות לא נעימים.

•חלק פנימי שרוף – במידה וקיימת תקלה ברכיב של המזגן שגורמת להתלקחות אש קלה תחוו ריחות לא נעימים של דבר מה שרוף. זה יכול להיות כבל קטן או המנוע כולו. רצוי במצב של ריח שרוף לבדוק גם את שקע החשמל של המזגן מכיוון שלעיתים קצר גורם להתפחמותו ולריח רע.

מדוע מזגן מדיף ריח של ביוב?

ריח ביוב מהמזגן יכול להיגרם מאחת משתי הסיבות הבאות: התקנה לא נכונה של המזגן שמחובר לביוב, או חיה שנלכדה בתעלת המזגן ומצאה שם את מותה ועתה, הפגר מדיף ריחות לא נעימים של ביוב. מה ניתן לעשות כדי לתקן את העניין?

1.התקנת סיפון – הדבר שיפתור את הבעיה במידה והיא נעוצה בהתקנה לא נכונה של המזגן הנה הרכבת סיפון שיפריד בין המזגן לבין הביוב. עבור מזגן מיני מרכזי תדרשו לטכנאי מזגנים בכיר שיתקין לכם סיפון ועבור מזגן עילי תוכלו להזמין אינסטלטור לצורך התקנת הסיפון.

2.החלפת סיפון – במידה ויש לכם מזגן מיני מרכזי אז יש לכם כבר סיפון במזגן אולם, יכול להיות שמצבו לא טוב והוא מפורר ולפיכך, יש להחליפו בסיפון חדש.

3.פינוי פגר של חיה – במידה ובעיית הריח נעוצה בהימצאותו של פגר חיה בצנרת, טכנאי מזגנים יוכל להוציא את הפגר ולאחר יום יומיים הריח יעלם כלא היה.

לסיכום

בעיה של ריח רע מהמזגן הנה בעיה שכיחה וניתן על פי רוב לטפל בה בקלות. יש להזמין טכנאי מזגנים שיאתר את הסיבה לריח ומשם הדרך לפתרון מהירה למדי.

ארכיון

תגיות

חיפוש
חיפוש

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
03-9374918
דילוג לתוכן