מילניום קירור מיזוג אויר בע"מ - לוגו
שירות שעומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר

מספר מקשר הסבר

כמה עולה שעת מזגן? – מילניום מערכות מיזוג אוויר

עלות שעת מזגן

אחת השאלות שמעסיקות הכי הרבה ישראלים ובמיוחד בקיץ, היא: כמה עולה להפעיל את המזגן לשעה? במדינה חמה ולחה כמו ישראל המזגנים עובדים קשה בקיץ. מקומות עבודה, מוסדות תרבות ועוד, משקיעים רבות בהתקנת מזגנים. בחלק מבתי האב, המיזוג בבית פועל מרבית שעות היממה ובמיוחד בחודשים החמים ביותר. גם בחורף מפעילים מיזוג, כדי להתגבר על הקור ולהשרות בבית אווירה נעימה. אולם חשוב להבין כי התשובה לשאלה כמה עולה להפעיל את המזגן לשעה אינה אחידה ותלויה בקריטריונים שונים.

כמה עולה שעת מזגן? תלוי בטמפרטורה

אף על פי שישראלים רבים אוהבים "להקפיא את החדר" בימי השרב ולהפעיל מיזוג על 16-20 מעלות, ההמלצה היא טמפרטורה מתונה יחסית, של 24-22 מעלות. גם החישוב של כמה עולה שעת מזגן, מתבצע על בסיס ההמלצה הזו.

למשל: כמה עולה שעת מזגן 1 כוח סוס?

אם אתם רוצים לדעת כמה עולה שעת מזגן 1 כוח סוס, עליכם לבדוק זאת על בסיס ההמלצה לטמפרטורה של 24-22. במקרה הזה, העלות לשעה של מזגן עילי עם 1 כ"ס, תהיה כ-0.35 ₪. חשוב לציין כי מחיר זה והעלויות הנוספות הנוגעות לשאלה כמה עולה שעת מזגן, לא כוללים מע"מ. כמו כן, התעריפים משתנים מדי פעם על-ידי חברת החשמל ולכן ייתכן שסכום זה יעלה בעתיד.

לשם השוואה: כמה עולה שעת מזגן 3.5 כוח סוס?

כדי להשוות בין סוגי המזגנים ועלותם, ניקח לדוגמה את התשובה לשאלה כמה עולה שעת מזגן 3.5 כ"ס. במקרה הזה, מדובר במזגן עילי, או מיני מרכזי. העלות של שעת הפעלת מזגן כזה, תהיה 1.71 ₪ לשעה – סכום גבוה משמעותית מזה של מזגן 1 כ"ס. כמובן, שבחלק מהמקרים אין מנוס אלא להתקין מזגן 3.5 כ"ס, על אף העלויות הגבוהות. אם החדר גדול, הנפח שלו גבוה, הוא מכיל הרבה אנשים וחפצים, לא נהנה מזרימת אוויר וכיווני אוויר ומבודד יחסית לחדרים אחרים בחלל – יש לספוג את העלויות ולהתקין מיזוג אוויר איכותי בכוח הסוס המתאים.

ככל שהמזגן גדול יותר וכולל יותר כוחות סוס וככל שתשתמשו בטמפרטורות גבוהות או נמוכות יותר מהמומלץ, כך עלות הפעלת למזגן לשעה תעלה.

עוד גורמים המשפיעים על עלות של מזגן לשעה

משתנה נוסף המשפיע על עלות של מזגן לשעה וזה בלי קשר לכוח הסוס שלו, הוא השעה ביום שבה מפעילים את המזגן. נמצא כי בשעות הלילה, המחיר של עלות מזגן לשעה יורדת. הסיבה לכך היא כי בשעות הלילה המזגן צריך לעבוד פחות קשה כדי לקרר את החדר, מה שמשפיע גם על העלויות. כמובן, שיש להביא בחשבון גם פרמטרים כמו גודל החדר במ"ר והנפח שלו, גובה התקרה, סוג המנוע של המזגן והתוכנית בה הוא פועל. עם זאת, בדרך כלל אפשר למצוא הבדלים מובהקים בעלויות של הפעלת מיזוג בלילה והפעלת מיזוג במשך היום ותמורת כמה שקלים בודדים, אפשר לקרר את החדר במשך כל הלילה.

רוצים להפחית עלויות? קנו מזגן חדש

אם בדקתם כמה עולה שעת מזגן ואתם לא מרוצים מהתוצאות ואם חשבון החשמל שלכם הולך ותופח, במיוחד בימים החמים מאוד או הקרים, זה הזמן לשקול להחליף את המזגן. מזגנים חדישים כוללים מנגנונים וטכנולוגיות המסייעות בהפחתת כמות האנרגיה שהם מוציאים כדי לקרר או לחמם את החדר. החיסכון הזה בא לידי ביטוי בסופו של דבר גם בחשבון החשמל ולכן בהרבה מקרים כדאי להשקיע במיזוג חדש סכום משמעותי וליהנות מחיסכון לאורך זמן.

ארכיון

תגיות

חיפוש
חיפוש

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
03-9374918
דילוג לתוכן