כשרוצים לתכנן מערכת מיזוג אוויר למקומות המורכבים מכמה חללים חשוב לקחת בחשבון כמה פרמטרים לפיהם נוכל לבחור את המזגן הנכון. אנחנו מחפשים מזגנים שיעשו את העבודה באקלים הישראלי המאוד לא יציב ויהיו מתאימים גם לקירור וגם לחימום כאשר באותו יום עצמו הטמפרטורות יכולות להשתנות בצורה דרסטית. לכן, מזגן צריך לדעת להתאים את עצמו לכך ולעשות את זה ביעילות אנרגטית כדי לא לעלות יותר מדי עם כל השינויים.

כלומר, מזגן שפשוט יהיה נוח ולהדליק כל היום מבלי לרוץ אליו ולשחק עם הטמפרטורה ולשלם עליו יותר מדי כסף בעלויות החשמל. מהבחינה הזאת, מזגן אינוורטר בנוי בדיוק למטרה כזאת ולהלן ההסברים למה.

מה מיוחד במיזוג מקום שמחולק לחדרים?

מיזוג חלל אחד מרכזי לא נחשב למסובך במיוחד גם אם הוא גדול. ברגע שמחלקים את החלל הזה לכמה חדרים קטנים נוצרת מורכבות המחייבת תכנון מיוחד. הייחודיות של דירת חמשת חדרים דורשת התייחסות לחלוקה לחללים רבים במובן הזה שהמיזוג חייב להגיע לכל פינה בדירה, ולמזג כל חדר בצורה זהה ואחידה. כמו כן, חשוב שזה יקרה במהירות וללא שהיות מיוחדות שיגרמו לקפיצה בעלויות המיזוג או ההסקה. זה מה שמחייב מזגן שיכול לעבוד בצורה עוצמתית ובמהירות ולשמור על הטמפרטורה האחידה בכל חלל בצורה זהה. את זה יכול לעשות רק מזגן אינוורטר בגלל הטכנולוגיה המיוחדת שלו.

איך עובד מזגן אינוורטר?

מזגן אינוורטר הוא מזגן שהמדחס שלו עובד במהירות משתנה וזאת הייחודיות שלו שהופכת אותו לכדאי מאוד לכל מקום שיש בו חללים רבים שדורשים מיזוג אחיד ומהיר. המדחס של האינוורטר עובד מהרגע הראשון בעוצמה גבוהה ובמהירות גדולה כדי להגיע לטמפרטורה שאליה מכוונים אותו ועושה זאת עד שהוא קולט את הטמפרטורה בדירה. הוא מצויד בחיישנים שיכולים לקלוט זאת ומאותתים לו להפסיק לעבוד באותה מהירות מרגע שהגיעו ליעד הטמפרטורה הנכונה.

מרגע זה הוא מפחית את מהירות המדחס כדי שימשיך לשמור על אותה טמפרטורה מבלי לשנות אותה. אותם חיישנים הם גם שמאותתים לו על כל שינוי שנוצר, אם כתוצאה מפתיחת דלת או חלון או מכניסת אנשים רבים לדירה. אז הוא חוזר לפעול שוב לזמן קצר במהירות גבוהה על מנת להגיע שוב לאותה טמפרטורה נכונה.

במה זה שונה ממזגן רגיל?

מזגן רגיל עובד עם מדחס שאינו משנה מהירות אלא הוא עובד עד שהוא מגיע לטמפרטורה המתאימה ואז מפסיק ומתחיל לפעול שוב כשהוא מרגיש בשינוי שלה. לכן, המיזוג אינו אחיד בכל הדירה והוא אינו מצליח לשמור על רמה שווה של מיזוג כל הזמן. כתוצאה מכך הוא גם צורך הרבה חשמל כאשר המדחס והמנוע מתחילים לפעול מחדש כמה פעמים בשעה ובכך מגדילים את הוצאות החשמל של המיזוג.

מזגן אינוורטר עובד בצורה חסכונית ורצופה ולכן גם לא עולה יותר להקפיץ את החשמל. מזגן רגיל אחראי ליותר מדי נפילות וקפיצות בזרם החשמלי ולכן גם לא מומלץ בבית שבו צריך להפעיל מכשירים חשמליים רבים שלא רוצים שיינזקו כתוצאה מכך.

למזג את כל החדרים בבת אחת

בדירת חמישה חדרים מומלץ להתקיים עם מזגן אינוורטר משום שהוא ימזג את כל החדרים במהירות ובבת אחת ויהיה ער לשינויים שמתרחשים בטמפרטורה ויתאים את עצמו. לא יהיה מצב שבו תהיה ירידת טמפרטורה דרסטית ושינויים קיצוניים מחדר לחדר בגלל אופן זרימת הקור והאוויר ולכן זה יבטיח אקלים מתאים ואחיד בדירה. זה נוסף לעובדה שהמזגן יפחית לפחות 30%-50% את עלויות המיזוג וזה חשוב מאוד לכל דירה גדולה.