מילניום קירור מיזוג אויר בע"מ - לוגו
שירות שעומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר

מספר מקשר הסבר

גז מזגנים – דברים שכדאי לדעת – מילניום קירור

גז מזגנים הנו חומר שעובר בצנרת של המזגן, משנה טמפרטורה וצורה ומקרר את חלל החדר כמובן. תפקידו של גז המזגנים הוא לעבור במהלך עבודת המזגן טרנספורמציה ומגז לוהט וחם להשתנות, להתקרר ולהפוך לנוזל הקירור שבלעדיו לא יקרר המזגן. לכן, כשהמזגן אינו מקרר כראוי הדבר הראשון שבדרך כלל בודקים הוא האם יש מספיק גז במזגן. הגז עובר בצינורות המזגן כמו שדם זורם בעורקינו וכמו שלא נוכל לתפקד ללא הדם הזורם בגופינו, כך גם המזגן לא יוכל לקרר ללא גז.

סוגים של גז מזגנים

שני סוגים של גז מזגנים נפוצים כיום האחד R22 והשני, R410. ה- R22 מתאים בעיקר למזגנים ישנים, הוא אינו נמצא במזגנים חדשים ובעקרון יצא מכלל שימוש ולכן הוא יקר יותר. קיים תחליף ל- R22 בשם DRY5 אך הוא אינו מומלץ במיוחד .

חשוב לציין שלא ניתן להחליף את סוג הגז במזגן שיוצר לעבוד עם גז מסוג מסוים. אי לכך, לא ניתן לשנות את סוג הגז במזגן ישן מ- R22 לגז מסוג R410 למרות שמדובר בגז זול יותר וידידותי לסביבה.

מתי יש למלא גז במזגן?

גז מזגנים לא אמור להיגמר וכשקיימת תחושה שהמזגן מקרר פחות טוב על פי רוב, הדבר יעיד על דליפה החוצה של גז המזגן. במצב זה יש להזמין טכנאי מזגנים שיאתר את מקור הדליפה, יתקן את הדליפה ולאחר מכן ימלא גז במזגן. מילוי גז במזגן מבלי לאתר את הדליפה, יסייע לזמן קצר ואחר כך שוב תהיה ירידה באיכות הקירור של המזגן מכיוון שהדליפה נמשכת.

האם גז המזגנים מסוכן?

באופן כללי גז המזגנים שנמצא בתעלות המזגן אינו מסוכן כל זמן שהוא מבצע את הנדרש ולא נעשה בו שימוש אחר. אולם, שאיפת גז המזגנים גרמה למותם של בני נוער בעבר והתגלתה כמסוכנת ביותר. שאיפה של הגז גורמת לכוויות קור קשות בפה ובלוע, לחוסר חמצן, וכתוצאה מכך השואף יאבד את הכרתו והוא עשוי לסבול מנזק מוחי ופרכוסים קשים. הדבר המרכזי לו גורמת שאיפת הגז הנו הפרעה חשמלית בקצב הלב ודום לב מידי שעלול לגרום למוות. יש לציין שגם כוויות הקור בפה ובלוע יכולות לגרום לחנק מידי ומוות.

האם לגז המזגנים יש ריח?

לגז המזגנים אין ריח משלו ולעיתים כשהמזגן מוציא ריח לא נעים יש לכך סיבות אחרות שאינן קשורות בשום צורה לגז המזגנים. הסיבות לריח רע מהמזגן יכולות לנבוע מפגר של חיה שנתפסה ומתה באחת מתעלות המזגן, מריחות שינק המזגן בזמן שבשלו בבית ומרטיבות שקיימת בתעלות המזגן או במגש הניקוז מסיבה שיש לבדוק ולתקן.

האם גז המזגנים דליק?

גז המזגנים הנו גז הפריאון והוא וריאציה של מולקולות פריאון ואתאן. מדובר בגז בעל לחץ טמפרטורה סטנדרטי והמימנים שבו הוחלפו באטומי פלואור וכלור. הגז אינו דליק ובעל רמת רעילות נמוכה מאוד. לא בכדי נבחר גז זה לשימוש במזגנים ואולם, מדובר בגז שפוגע בשכבת האוזון, לכן מחפשים לו תחליפים ואט אט מפחיתים בשימוש בו.

האם מזגנים שונים זקוקים לגז מזגנים שונה?

לא קיים הבדל בסוג גז המזגנים בו משתמשים בין סוגי מזגנים שונים כדוגמת מזגן עילי אל מול מזגן מיני מרכזי. הדבר היחיד שמשתנה הוא כמות הגז שכל אחד מהמזגנים מכיל. מכיוון שמזגן מיני מרכזי מקרר חללים גדולים יותר הוא זקוק לכמות גז גדולה יותר. זו גם הסיבה שבמזגן מיני מרכזי קשה יותר לאתר דליפה של גז כי המערכת פשוט יותר גדולה.

לסיכום

גז המזגנים בטוח לשימוש ביתי אך פוגע בסביבה ולכן, קיים סיכוי טוב שבקרוב הוא יוחלף או יעבור טרנספורמציה שתהפוך אותו לידידותי יותר לסביבה.

ארכיון

תגיות

חיפוש
חיפוש

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
03-9374918
דילוג לתוכן