קירור חדר גדול עד לטמפרטורה נמוכה היא משימה קשה, והשארתה בטמפרטורה הזו לאורך זמן היא משימה קשה עוד יותר. רק הנתון הזה לבדו יכול להסביר לכם עד כמה בניית חדרי הקפאה וקירור היא משימה מורכבת שכם הטמפרטורה חייבת להישאר כך לאורך כל קיומו. כיצד בונים אותם ומה התהליך כולל? מי יכול לבנות אותו? זה הזמן לגלות את כל התשובות.

מי יכול לבנות חדרי הקפאה?

כדי לבנות חדר הקפאה באופן מהיר ובטוח, כך שהחדר יהיה מוכן לכל תרחיש, גם כאשר צצות תקלות כלשהן ביחידות הקירור או באיטום שלו, יש צורך בחברה מקצועית ומנוסה שבניית חדרי הקפאה היא שגרת העבודה שלה. גם אם אתם שיפוצניקים בנפשכם, מבינים הרבה יותר מדבר או שניים על חומרי איטום ויחידות קירור הוא לא מושג תמוה בעיניכם ואתם מתעסקים עמן בפעולות אחרות, הקמה של חדר קירור היא משימה הרבה יותר מאתגרת ואפשר לומר שונה לחלוטין. כדי לבנות את החדר יש צורך בתכנון קפדני מראש, היכרות עם הגורמים הבעייתיים כמובן אמצעים.

בניית חדרי הקפאה איכותיים ויעילים

  • כדי שחדר ההקפאה שנבנה יהיה איכותי הוא צריך להתאים לעסק שמשתמש בו. לרוב בניית חדרי הקפאה תהיה נחלתם של עסקים, כמו למשל מטבחים תעשייתי לפעילותה השוטפת של מסעדה גדולה או גן אירועים, לעתים גם בסיסים צבאיים. חדר ההקפאה צריך להתאים בגודל שלו לצרכי המקום, הוא צריך להתאים בסידור הפנימי שלו וכמובן בכלים שייכנסו אליו, כמו למשל כלי רכב תפעוליים עמו מלגזה לצד כניסה רגלית בלבד.
  • כדי שחדר ההקפאה יהיה מושלם הוא צריך להיות חסכוני, כאשר הכוונה היא לא לחיסכון בעלויות במהלך ההקמה שלו אלא חיסכון בעלויות כשמדובר על התחזוקה השוטפת וניצול האנרגיה שלו הרי זו המשימה החשובה והיקרה באמת. כדי למנוע את צריכת האנרגיה המוגברת שלו יש להתקין יחידות קירור יעילות, כאשר הקנייה שלהם צריכה להיות עם מבט לטווח הארוך. כמו כן יש צורך במערכות בקרת אקלים להתמודדות עם עליות טמפרטורה.
  • כדי שבניית חדרי הקפאה תוליד חדרים חסכוניים ביותר, יש צורך גם בחומרי איטום מתאימים. חומרי האיטום יהיו מגוונים ולרוב המעטפת החיצונית תהיה מורכבת מאלומיניום, כאשר בתוך שכבות האלומיניום החיצוניות יהיה פוליאוריטן מוקצף וחומרי איטום נוספים למניעת כניסת חום מהצד החיצוני. גם הדלת צריכה להיות אטומה היטב כאשר יחד עם מנגנוני בטיחות למניעת לכידת עובדים בתוך החדר, החדר יענה לכל הצרכים.